Varning till känsliga läsare!

Jag fortsätter min anti-allt-kampanj med: Dagens "feelgoodbild"! (eller äckelbild om du hellre vill det)
 
Inte så farligt kanske en del av er tänker, men då har ni inte räknat in att preci innan bilden togs så proppade jag en maskin full med disk :)
 
Så om du idag (eller vilken dag som helst) känner att fy vad sunkigt vi har det ska du komma ihåg att Malin har det alltid värre ;)
Jag kan inte säga att jag dirkekt njuter av utsikten men vad ska man göra när hela dagarna handlar om att prioritera och ÖVERLEVA (typ) Jag ger mig själv bättre samvete genom å tänka mina barn behöver mig mer än disken eller min kropp behöver mer vila än disken behöver diskas.
Jag förundras fortfarande över hur folk hinner med allt, speciellt när man läser statusuppdateringarna på fb. Det bakas fem sortes bröd, tränas, leks och mys med barnen, virkas en filt som det ska pickenickas på senare under dagen med mat som man gjort från grunden och som enbart är ekologiskt och helt utan socker, innan klockan är nio på morgonen och alla verka ha det mysigaste fredagsmyset ever varje himla fredag. För att inte tala om dessa gulligull meddelande som skickas till ens respektive som man träffa varje dag och kan säga det till istället. Jag har försökt mig på det där gullandet någon gång, men det känns ju lite lätt märkligt. Det är ju såklart en fin tanke att "let-the-whole-world-know" men jag fixar inte det :)
 
Jag är inte så bitter som jag kasnek låter, tycker bara det är så komiskt med dessa "mitt-liv-är-perfekt" statusuppdateringar. Å andra sidan tycker jag inte att man behöver skriva om man har det helt tvärtom heller. "Bråkade med mannen innan frukost" "Skrek åt dottern som slängde tallriken i golvet" "La mig och sov med smink som jag fortfarande har på mig...sover med det en gång till tror jag" Det sistnämda skulle iofs vara rätt kul å befriande att läsa ;)
 
Oj, oj, ni får ta det jag skriver med en nypa salt även om det finns viss sanningen i det. Jag är en trött trebarnsmor som självklart önskar att jag hann med allt det där som alla skriver om men som jag inte fatta hur de hinner med.
 
Ha en fortsatt bra dag vänner! 
 
 
Tjipp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0