En handtvål...

En handtvål för över tvåhundra spänn. En prydnadskudde för tvåtusen.... Dyra doftljus som luktar fantastiskt. Krukor för flera hundrakronor. Ja, listan kan göras lång på saker som man vill ha. Men lyssna på det här en gång till: En handtvål för över tvåhundra spänn! EN handtvål!!! Seriöst?! Vill jag verkligen ha det? Ja, tydligen... Varför? Inte den blekaste aning. Eller jo för att det tydligen doftar som en Gud och har en snygg förpackning och så har jag ju sett att andra har den och man vill ju hänga med ;) Eller är det för att jag är patetisk, girig, lättlurad och allmänt koko i huvudet? Den perfekta kunden helt enkelt :) Inget att skryta om direkt. Beskriv dig själv med tre ord! Patetisk, girig och lättlurad...haha! Jag har ju såklart andra lite charmigare egenskaper än dessa, iallafall en eller två ;) Men dessa smyger sig på som en tjuv om natten, när man minst anar och suger en med in i girigheten och habegäretsland. Väldigt dramatiskt! ;) Käre gode Gud stoppa mig med en blixt från himmelen om jag någon gång är på väg att köpa en handtvål för över tvåhundra spänn! Men köp den gärna till mig i julklapp Niklas...;) Motsägelsefull, jag?? Var i Ullared igår förresten, på tal om girighet. Där fanns i allafall massa handtvålar för typ tio spänn som luktade jättegott. Så egentligen borde jag köpa en för tio och ge resten till de människor som inte ens skulle kunna skölja av sig den alldeles för dyra även om de hade den. Funderingar från en bil på Närkeslätten. Tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0