Modig var ordet

En nära vän till mig har en blogg där hon delar med sig av livet på olika sätt. Det finns mycket tänkvärda och inspirerande saker att läsa om där, [email protected].
Igår skrev hon om mod, att vara modig.
För några dagar sedan tog jag mod till mig och ringde ett telefonsamtal. Jag har lite telefonfobi. Tycker det är lite jobbigt att ringa, speciellt till människor jag inte känner och aldrig har träffat.
Jag har ju nu i fleeeeera år försökt komma på vad jag vill bli när jag blir stor. Går det någonsin att komma fram till det?? Jag skulle så gärna vilja ha ett kreativt och skapande yrke. Tänk att få ha kul på jobbet liksom! Så nu har tankarna ett längre tag gått till florist. Självklart finns det ju då inga självklara utbildningar i närheten (med det menar jag Jönköpingstrakten) men, men...
I förra veckan tog jag iallafall mod till mig och ringde en kvinna som jag blev tipsad om. Hon är utbildad florist och har drivit sin egen firma nu i ett år. Vi pratade lite och igår var jag (och Vincent) där på studiebesök. Det var såååå mysigt och trevligt. Hon var sååå go att man nästan ville ta med sig henne hem ;) Vi satt och fikade ett tag, sen kollade vi runt i butiken, hon pratade lite om yrket, vad man ska tänka på å så, visade när hon band lite buketter....å ja, jag vill fortfarande bli florist. Sen om jag någonsin kommer att bli det är en annan fråga :)
Gå gärna in på deras hemsida, tenhultsgronarum.se eller besök dom på riktigt. Nu hade alla julgrejer kommit in med, så det var ju lite extra mysigt att vara där.
Jag passade på att shoppa lite när jag ändå var där ;) Det blev denna skönhet. Ha velat ha ett sådant träd länge men inte riktigt kommit till skott. Har sett många som har dom, och jag tycker de är sååå fina. Gillar kontrasten mellan den "slicka" krukan och de brokiga tunna små grenarna och fina bladen. Me like! Mer sånna in i mitt hus tack! :)

 

Bjussar på en bebisbild även idag och hoppas att natten kommer bli som på denna bilden, sovande helt enkelt.

Deras storasyster är duktig på att förse dom med gosedjur :)

 

Tjipp!


Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Men hallå vad du är söt!!! TACK!!! Å du är modig, på så många fler sätt än vad du anar!!! Kram kram!!!

2011-11-24 @ 22:12:34
URL: http://annamalins.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0