TADAA!

Här har vi dom! Vad tycker ni? Lite väl mycket ungkarl kanske? Jajja, dom får hänga där tills jag hittar något bättre eller får inspiration till något annat. Men för att vara mitt allra första "seriösa" konstverk så är jag ganska så nöjd :) Jag har till och med fått in två beställingar. YEEY! :) Är ni intresserade så är det bara att säga till. Behöver ju inte vara just den här texten utan något som ligger dig varmt om hjärtat. Min kära mamma vill ha en i lite snirkligare stil där det ska stå: Störst av allt är kärleken.

Hur har jag gått till väga då?
Man behöver:
- Taveldukar
- Svart färg
- En disksvamp
- Overheadplast (...eller vad det heter)
- En vass kniv
- Tejp
- Kartong eller skärbräda
Jag började med att leta upp ett typsnitt som jag tyckte passade i Word. Vad detta hette kommer jag inte ihåg nu, men gillar ni det så finns det i Word helt enkelt :) Sen skrev jag ut bokstäver i olika megasize storlekar. Men bara konturerna, annars går all skrivarfärg åt till första bokstaven...
Efter det klippte jag bort överflödigt papper runt bokstäverna och la ut dom på det sätt jag ville ha dom på tavlan för att se att det blev bra. Sen tejpade jag fast bokstäver eller ord på kartongen med overheadplast på, sen är det bara att börja skära ut. Detta moment måste jag medge var lite pilligt, men det gick. Kom på senare att man kunde ju skriva ut bokstäverna direkt på själva plasten. Inte lätt att vara smart jämt...
Sen är det bara att börja dutta färg. Mycket försiktigt! Hellre för lite färg än för mycket. Får man för mycket färg på svampen är det lätt att det rinner under själva schablonen. Jag ville ha en lite sliten look på det hela så jag duttade mycket försiktigt. Detta kanske låter pillrigt och tidskrävande men jag måste säga att det gick mycket smidigare än vad jag trodde det skulle göra.
Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0