Pyssel..

Detta var vår lilla dotters julklapp till sin mormor, morfar, farmor och farfar. Fick idén på en förskola jag jobbade på nu innan jul. Där fick barnen göra sådana till sina föräldrar. Jag blev helt förälskad i texten! 
Denna handen blev dock lite misslyckad eftersom gipset blev lite för tjockt.
Man gör en saltdeg som man kavla ut och trycker ner en stor pepparkaksform. Sen får en liten hand göra sitt avtryck i den. Sen häller man bara på gips och låter det torka.
Texten har jag stämplat med vanliga bokstavsstämplar och svart stämpeldyna. Stämplarna köpte jag på Granit och dynan på Akademibokhandeln.
Här är en annan fin text jag skulle vilja göra något fint med. Kanske bara rama in den so den är nu i någon fin ram, jag får se. Hittade texten på Svenskt tenn. Dom har den på ett grytunderlägg. Superfin!
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är ju den jag fick av mamma i födelsedagspresent. Det är en dörrskylt :) fin text!

2011-01-06 @ 19:14:01
Postat av: Malin Thörnberg

Lessen babe, men det är ett grytunderlägg :)http://gizmolinas.blogg.se/2010/february/godmorgon-onsdag.html

haha, jag har ingen aning om vad som är rätt men fint är det/den. Puss!

2011-01-06 @ 21:02:43
URL: http://malinshus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har sett den i flera inrednings reportage o då har den hängt på väggen, o där har jag min med. Men går säkert använda till vad man vill

2011-01-06 @ 21:07:10
Postat av: Malin Thörnberg

Underlägget ritades av Estrid Ericson som en dörrdekoration avsedd att skydda hemmet från allt ont.



Båda hade rätt :)

2011-01-06 @ 21:11:26
URL: http://malinshus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0