hade visst lite fel då'rå...

Olivträd ska tydligen inte tappa sina blad, då har de brist på något.

Tackar Elin för denna information :)


"Olivträd har nu sin viloperiod för att få nya växtkrafter till våren. Ska då helst stå svalt o lite mörkare. Vår/Sommar/Höst-tid trivs de allra bäst ute, i bästa solläge! Ja har lyckats få olivträd att överleva i frodas väl inne men då i soooligt söderfönster o mycke vatten. Varför de tappar blad är oftast pga brist på solljus. Ull löss kryper sig lätt på inne, spec under vinterhalvåret. Behandla me sopavatten! Lite knep o knåp kräver de, men de är det värt för fina är dom! Räddningen är alltid att skjussa ut dem till sommaren, göd o ansa så tar de sig alla gånger om de skulle fått stryk. En liten uppsats om olivträd! Kul o läsa din blogg Malin!"

Jag inser ju bara mer och mer vilken tuuur det var att jag hittade ett i plast. Ett riktigt hade ju rådött hemma hos mig. Undrar om gröna fingrar är något man föds med eller något man skaffar sig??
Hoppas jag kan få mitt lilla citrusträd att överleva!

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0